Thursday 1 October 2009

Herfst

Eindeloos heb ik genoten van deze zomer, het was mooi weer en het bleef mooi weer. Af en toe een flinke, bijna tropische, plensbui. Dan zette ik de deuren wagenwijd open en keek en luisterde.
Nu is het andere regen, dit is gewoon de herfstregens zoals wij die in Nederland altijd in Oktober en November hebben.
Ik loop langs mijn kapstok, mijn winterjassen hangen al klaar, en vraag me af wanneer ze weer aan mogen. En wanneer de C.V. weer aan mag.
En hoe zeer ik ook een zomermens ben, ik verheug me op deze winter. Een zomer lang was het vanzelfsprekend dat je buiten was, of naar buiten ging.
Die vanzelfsprekendheid is weg. Want het is koud en nat.
En dat maakt op de fiets stappen voor een avondje uit vol extra verwachting. Misschien maakt de gedachte dat ik de regen trotseer me wel extra blij dat ik in zo'n leuke stad woon waar ik me zo thuis voel en waar zoveel leuke dingen gebeuren.

No comments:

Post a Comment