Sunday 17 June 2012

De laatste jaren heb ik veel nagedacht over mijn tekeningen en mijn illustraties. Het blijft toch steeds een beetje magisch, vanuit niets een mooie illustratie bouwen. Soms is het zwoegen, soms groeit het langzaam maar gestaag. Ik begin steeds beter te leren welke ingrediƫnten ik nodig heb om werk te kunnen maken. Ten eerste gewoon hard werken, veel tekenen. Maar ook rust nemen, los laten, vrijheid toelaten. Het is een ingewikkelde balans soms. De laatste maanden heb ik heel veel tijd kunnen besteden aan mijn illustratie-werk. Ik heb mijn vaste baan opgezegd en besloten om helemaal voor mijn freelance-praktijk te gaan. Dat voelt heel goed en bijzonder Ik voel me gelukkig om echt even werk goed door te zetten, af te maken, en te groeien in mijn vak. Soms zit ik even op het balkon koffie te drinken, kijk naar de kleine rode aardbeitjes en naar de gele courgette-bloemen. En dan snel weer terug naar de computer. Werken! Werk maken. Ik ben een geluksvogel!

No comments:

Post a Comment