Sunday 9 August 2009

Michael Jackson/ grijze haren


Michael Jackson is dood, ik heb grijze haren en vanaf a.s. maandag heb ik een hypotheek.
Ik ben volwassen.
Maar gisteren avond, op het Stenen Hoofd in Amsterdam voelde het toch even niet zo: ik keek met een heleboel mooie, leuke Amsterdammers naar een franse komedie. We konden allemaal best 9,50 voor een echte bioscoopstoel betalen maar de charme van het geluid van de boten, het licht van de maan en een fris zomerbriesje zónder airco is maakte de onleesbare ondertiteling en de matige film helemaal goed.
Een braakliggend terrein, waxine-lichtjes in papieren zakjes, twee containers en 'Wanna be startin' somethin'. Je zag mijn grijze haren niet in het donker en op de terugweg was ik aan mijn nieuwe aanrechtblad en nu wel of geen inbouw-oven aan het nadenken.
Volwassen zijn is leuk. En grijze haren kun je verven.

2 comments:

  1. Ah, wat een lief Knaapje. Fijn he, pluk de nacht! En we kunnen wel een grijzeharenwedstrijdje houden.
    janna

    ReplyDelete
  2. HAHA! Wat een geweldige foto is dit van jou. Die zal je altijd blijven achtervolgen. Maar je kijkt wel een beetje onzeker, vind ik. Dat heeft zo'n kind toch helemaal niet nodig?

    Jairo

    ReplyDelete