Tuesday 30 March 2010

Beautiful but heartbreaking

Sort of lovesongs, but oh how hurtful.

1. 'You ain'nt a beauty but hey you are alright and thats alright tonight'
from Thunderroad, Bruce Springsteen.

2. 'We tried to make it work, you in a cocktail dress, me in a suit, but it just wasn't me' from Say Hello wave goodbye, David Gray

3.'I ain’t sayin’ you treated me unkind you could have done better but I don’t mind
You just kinda wasted my precious time' Don't think twice, Bob Dylan

(this whole song hits you in the face. I like most of Dylans lovesongs, or better break-up songs. When he sings about breaking up with a woman he usually sings about her with great respect. This song is different. It's really full of hate, but in a very not caring way, oh horrible)

2 comments:

  1. say hello wave goodbye is een nummer van Soft Cell (volgens youtube commentaar en Wikipedia). ik dacht credit voor the liedjesschrivjers is altijd aardig. hoewel david gray ook waardering verdient voor het heel mooi zingen ervan. ik ken het origineel niet.
    hm, en soft cell is vooral bekend van het nummer "Tainted Love", wat zelf weer een cover van iemand anders is (Gloria Jones). En als je daar dan weer over leest, kom je er achter dat het nummer door Ed Cobb is geschreven.
    Dat doet me denken, ik heb laatst de docu "standing in the shadows of Motown" gezien, over de "Funk Brothers" de 'huisband' van het platenlabel Motown, die de 'sound' van Motown creerden en meer hits dan RollingsStongs, Elvis en BEatles samen hebben (of zoiets). Maar alle rijkdom of faam ging naar de zingende artiesten (en producers), en zij werden alleen ingehuurd werden als studioartiesten. Wrang. en racistisch (zij waren (bijna) allemaal zwart en moesten 'zwarte' muziek aan het 'gewone' blanke publiek aan de man brengen, het werd een soort catchy poppy jazz die zij uitvonden en improviseerden. Bijzonder om te zien, vreemd hoe winst, rijkdom en beroemdheid kan werken...

    ReplyDelete
  2. is dat een nummer van Soft Cell! Ga ik meteen even luisteren. Nou ik ben even bijgespijkerd! Ik wist het allemaal niet!

    ReplyDelete